آموزش آشپزی نوجوان | توپک‌های خرمایی مقوی
  • کد مطالب: ۱۸۵۰۳۸
  • /
  • ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱

آموزش آشپزی نوجوان | توپک‌های خرمایی مقوی

هوا کم‌کم سرد می‌شود و بدن ما به غذاهای مقوی نیاز دارد تا بتواند از پس سرما بربیاید! یکی از مواد غذایی مناسب فصل سرما خرماست. خرما خواص بسیاری دارد. مثلا پروتئین، آهن و آنتی‌اکسیدان دارد. این‌ها برای بدن ما مفید هستند.

مرجان اسماعیلی - هوا کم‌کم سرد می‌شود و بدن ما به غذاهای مقوی نیاز دارد تا بتواند از پس سرما بربیاید! یکی از مواد غذایی مناسب فصل سرما خرماست. خرما خواص بسیاری دارد. مثلا پروتئین، آهن و آنتی‌اکسیدان دارد. این‌ها برای بدن ما مفید هستند.

آنتی‌اکسیدان سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود، بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا یا سرماخوردگی.
امروز می‌خواهیم با خرما یک خوراکی خوشمزه درست کنیم به نام توپک‌های خرمایی.

اول هسته‌ی خرما را جدا کنید. بعد توی ماهی‌تابه کمی کره بریزید و بگذارید روی گاز تا آب شود. خرما را به کره اضافه کنید و مواد را قاطی کنید. بعد آن را از روی گاز بردارید.

با پشت قاشق یا گوشت‌کوب، خرما را در کره خوب له کنید. بگذارید مواد سرد شوند. حالا به اندازه‌ی یک گردو از مواد بر دارید و توی دستتان به شکل توپک در بیاورید.

توپک‌ها را داخل کنجد یا پودر نارگیل یا هر پودر دیگری که داشتید مانند پودر پسته یا پودر کاکائو بغلتانید. توپک‌های خرمایی آماده هستند.

اگر دوست داشتید، می‌توانید با خلال بادام یا یک تکه گردو روی آن‌ها را تزیین کنید. آن‌ها را در یک ظرف بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. این توپک‌ها برای صبحانه و چاشت مدرسه در فصل سرما عالی هستند! هم خوشمزه‌اند هم مقوی. حتما امتحان کنید!

 

چه موادی لازم داریم؟

خرما ۲۰-۱۵عدد
کره ۲۰۰گرم
کنجد یا پودر نارگیل
به اندازه‌ی لازم

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.